Elektropohon se stále a nepřetržitě rozvíjí směrem k větším výkonům, větší spolehlivosti, účinnosti a ke snižování váhy. Tyto skutečnosti mě inspirovaly k další modifikaci osvědčené řady - k modelu Ferat 3. Velký statický tah dovoluje snižovat rychlost letu (do vertikál spolehlivě vytáhne motor i z minimální rychlosti, není již třeba využívat předem získané rychlosti).
Ferat 3 dostal nové, poměrně tlusté profily a to nejen na křídle, ale i na ocasních plochách, plocha křídla a VOP je větší. Byl upraven poměr bočních ploch před a za těžištěm a též upraven poměr plochy SOP pod a nad VOP.
Konstrukce modelu je celobalzová s řadou překližkových dílů (kompletně nafrézováno na CNC). Model je potažen Solarfilmem.
Snížením váhy (použitím LiIon 5S3P - 670 g) a použitím tlustých profilů se proti předchozím verzím podstatně snížila rychlost letu a v sestupných partiích se nerozbíhá (též díky stále se otáčející vrtuli). Velmi ostré hranaté obraty zvládá bez jakéhokoliv náznaku utržení jak v minimální, tak v maximální rychlosti.
Ferat 3 se chvílemi tváří, že je k neutržení - a to může někdy svádět až k nepředloženostem. Rychlé výkruty v pomalém letu jsou jeho efektní doménou. Doba letu se podle použité vrtule a načasování motoru pohybuje od 12 do 18 minut, výkonu je dostatek k visení a k nekonečným vertikálám na hranici viditelnosti - odběr na zemi je přibližně 45 A. Nové akumulátory LiIon (PowerIon od firmy Jeti) zcela odstranily poslední nevýhodu elektropohonu proti metylákům - kratší dobu letu. Marně přemýšlím, jaký racionální argument nyní mají zarytí metyláci pro obhájení jejich archaických pohonů (!!za tento hloupý hec se všem dotčeným omlouvám!!).
Rozpětí: 1565 mm
Délka: 1342 mm
Letová váha: 1905 g
Plocha křídla: 40,65 dm²
Plocha VOP: 7,91 dm²
Plocha FAI: 48,56 dm²
Plošné zatížení FAI: 39,2 g/dm²
Profil křídla: E169 - 16%
Profil VOP: E168 - 11%
Motor: Phasor 45/3
Regulátor: Jeti Hacker Master 70
Vrtule: sklopná Aeronaut 13 x 6,5 - za letu se nesklápí (motor na velmi malém plynu), pomáhá brzdit v sestupných fázích obratů, po přepnutí na letový režim přistání se motor zabrzdí a model přistává se sklopenou vrtulí
Pohonné akumulátory: PowerIon 5S3P - 3,3 Ah
Přijímač: Futaba R-148DP (PCM, dvojí směšování)
Serva: 4x Hitec HS-81 MG
Kliknutím se dostanete
k většímu obrázku,
mnohdy i s popisem.