Soutěžní celokompozitové modely kategorie F5B (elektrolety) ARIANE V6 připravili na sezónu 1999 členové Robi týmu Bedřich Janáček, Zdeněk Rydlo a oficiální pomocník Radek Lábus. Modely jsou vakuovány do originálních negativních forem od Franze Weissgerbera (mistr světa F5B 1996 - z Nesvačil), formy jsou vyfrézovány na CNC stroji.
Váha křídla se dvěmi servy se pohybuje kolem 240 g, trup s motýlkovými ocasními plochami kolem 125 g, vrtulový komplet (uhlíkový kužel, uhlíkový unašeč a uhlíkové listy) kolem 26 g.
To vše ovšem musí vydržet letové režimy při soutěžním letu : stoupání v motorovém letu asi 40 m/s kolmo vzhůru, zatáčky na bázích o 180 stupňů při rychlosti 120 až 150 km/h během 1,5 s, "rozjetí" ve vodorovném motorovém letu před limbem na rychlost 220 až 250 km/h, přistání do kruhu a na čas - to vše s 1,1 kg akumulátorů v útrobách.
Rozpětí: 1660 mm
Délka: 950 mm
Váha: kolem 1870 g
Plošné zatížení: 74 g/dm2
Motor: Kontronik 38-25, převod 1:5,2 nebo Plettenberg 220/20 A2 P6, převod 1:7
Regulátor: Dodávaný k motorům - jde o třífázové střídavé motory. Váha motoru a regulátoru je mezi 240 a 280 g!
Vrtule: LOB 14/15 až 16/17 (! míry v palcích !) - celouhlíková
Pohonné akumulátory: 27 NiCd článků Sanyo 1000 mAh, počítačově vybíraných švýcarskou firmou Orion. Váha 1 100 g.
Přijímač: Futaba R-148 DP (PCM, dvojí směšování)
Přijímačové akumulátory: Sanyo 110 mAh
Serva: v křídle 2x Graupner C-341, v trupu 1x Futaba S-143 (všechna s plastovými převody - váha!)
Kliknutím se dostanete
k většímu obrázku,
mnohdy i s popisem.