Kdysi soutěžní model kategorie F5B na 27 článků. Potom rekreační pohodový model na 8 článků. To je stručně to, co předcházelo této 18-článkové konfiguraci, s kterou létá B. Janáček. Stesk po rychlosti a razantnosti zapříčinil toto přestrojení. Cílem bylo dostat z Arianky co nejdynamičtější polétání s českým motorem, dostupným za rozumnou cenu. Volba padla na osvědčený motor Phasor 45/3. S 18 články a vrtulí 11/8 jsou k dispozici 2 až 4 minuty motorového letu (podle použitých akumulátorů). Regulátor je naprogramován na největší "předstih", takže celá pohonná jednotka není nadměrně namáhána vysokým proudem.
Díky své aerodynamické čistotě je model velmi rychlý s velmi dobrým kluzem. Jeho pohon z něj činí model bez jakéhokoliv omezení a bez kompromisů. Umí stoupat kolmo vzhůru (odhadem 20 m/s) a na hranici viditelnosti to trvá jen chvilku. V horizontu ho motor urychlí na rychlost blížící se 200 km/h.
Model je velice obratný, takže kromě klasického létání v termice zalétá veškeré kulaté akrobatické obraty, při kterých není potřeba směrovka. Díky svému původnímu určení a tomu odpovídající konstrukci není možné model ve vzduchu rozlámat ani při sebedivočejších obratech a ani při sebestřemhlavějším letu. Přemet o průměru více než 150 metrů je zážitek - nebe se najednou nezdá tak velké. Je to prostě plnokrevník, který nadchne i ty nejnáročnější piloty a poskytne jim jedinečný zážitek z letu.
Rozpětí: 1660 mm
Délka: 950 mm
Váha: 1 650 g
Plošné zatížení: 65 g/dm2
Motor: Phasor 45/3
Regulátor: Jeti Hacker Master 48-3P opto
Vrtule: RF 11/8
Pohonné aku: 18 ks Sanyo RC 1600 4/5 SC, nebo 18 ks Sanyo RC 1200 2/3 SC
Přijímač: Futaba R 148 DP (PCM, dvojí směšování)
Přijímačové aku: NiMh Twicel 700 mAh
Serva: v křídle 2x Graupner C-341 v trupu 1x Futaba S-143
Kliknutím se dostanete
k většímu obrázku,
mnohdy i s popisem.