Osvědčený model ze stavebnice Hacker, s nímž jsem mnoho let létal s původním pohonem (viz kapitola "slowflyery").
S nástupem nových technologií jsem pipeříka výrazně omladil. Dostal nový motor -panem Petrem Marešem z Benešova převinutý motor z CD, který s dále uvedenou vrtulí a napájením točí 9 050 ot/min při odběru 4 A. Omlazení se projevilo i na snížení hmotnosti, nyní váží pouze 155 g, což výrazně zlepšilo letové vlastnosti. Pro realistický let je třeba asi 1/3 výkonu, pro realistické stoupání stačí 1/2 plynu. Plný plyn vytáhne model z pomalého letu do přemetu. Není to sice moc realistické, ale dává to představu o výkonu motoru. V krizových situacích je takový výkon dobrý, vytáhne totiž model z lecjaké šlamastiky.
Na jedno nabití pohonných baterií je k dispozici asi 30 minut normálního letu, což se dá těžko přežít v jednom startu. Osvědčily se mi lety okolo 8 až 10 minut. Při delších letech jsem totiž vždy začal vymýšlet "blbosti" a pak mě nebavilo lepení. B. Janáček
Rozpětí: 720 mm
Délka: 470 mm
Letová hmotnost: 155 g
Motor: TurboMareš (převinutý CD), váha 24 g
Vrtule: GWS 7/3,5 – oranžová, štíhlé listy
Pohonná baterie: 2 články LiPol 640 mAh
Regulátor: JETI - HACKER Master 04-B-flight
Serva: 2 x GWS 5 g
Přijímač: JETI REX 7 MPD (mikroprocesorový dekodér)
Ovládáné prvky: SOP, VOP, motor
Kliknutím se dostanete
k většímu obrázku,
mnohdy i s popisem.