Duchovním otcem Twisteru je Pepa Nývlt z Červeného Kostelce (FALEMO), který létal s nejrůznějšími vrtulníky snad již před 100 lety. Po dlouhé době se mu podařilo prolomil bariéru nedůvěry k elektropohonu a při využití svých zkušeností zkonstruoval tento milý vrtulníček - a vůbec toho nelituje! Záměrem bylo přivést na svět jednoduchý vrtulník s dobrými letovými vlastnostmi, vhodný na učení nových adeptů, i na létání pro radost pokročilejších. Pokud možno levný, s levnými náhradními díly (ty asi čas od času potřebuje každý - zejména v počátcích létání). Zorganizoval partu zájemců, každý udělal to co umí a k čemu má možnosti a dnes již létá několik Twisterů k plné spokojenosti svých šťastných majitelů. Twister vyniká stabilitou a velmi dobrými letovými vlastnostmi.
Na Twisteru je z důvodu jednoduchosti a dobrých, nezáludných letových vlastností použita obdoba GH rotorové hlavy osvědčeného Helixe (pevný kolektiv). Řada kritiků to v dnešní době kolektivního řízení považovala za archaismus, ale letové porovnání s např. Ikarusem potvrdila správnost volby.
Z důvodu úspory hmotnosti je na vrtulníku využita řada uhlíkových dílů (ocasní trubka, náhony, podvozkové nohy) a kompozitové rotorové listy - chystají se další tuningové díly. Konstrukce celého vrtulníku je velmi promyšlená, i poměrně vážně vypadající havárie se obešly pouze ohnutím duralové hřídele rotoru.
K pohonu je možné využít celou škálu elektromotorů, určených pro napájení osmičlánkovou baterií - od komutátorových až po střídavé. Pohonnou baterii tvoří 8 článků s kapacitou 1000 až 2000 mAh - podle použitého motoru a "gusta" majitele. S Twisterem na snímcích létá B.J. z Nového Města nad Metují, k tomuto kusu se též vztahují níže uvedené technické parametry. Ty se pochopitelně u jednotlivých kusů liší podle použitého motoru, akumulátorů, gyra a pod.
Pepa Nývlt již létá s dalšími dvěmi plně kapotovanými variantami (polomaketami) tohoto vrtulníčku.
Firma JETI v neskutečně krátké době vyvinula Heli verzi svého regulátoru. Jedná se zejména o jedinečnou úpravu rozbíhací sekvence. Motor zatížený hmotností celé mechaniky vrtulníku se nyní naprosto spolehlivě rozbíhá - což u bezsenzorového střídavého motoru není zas tak běžné. Další úprava spočívá ve snížení napětí, při kterém se vypíná motor. U této Heli verze je to okolo 4 V, při kterých se vrtulník již dávno "neunese". Je pozoruhodné, jak firma JETI dovede v krátkém čase reagovat na potřeby svých zákazníků v jednotlivých kategoriích. Za to jí patří poděkování.
Průměr rotoru: 1070 mm
Délka: 930 mm
Výška: 320 mm
Letová hmotnost: 1351 g
Průměr vyrovnávacího rotoru: 200 mm
Motor: střídavý JETI Phasor 15-4 (bezsenzorový)
Regulátor: JETI HELI verze Jes 40-3P - viz poznámka
Pohonné aku: 8 článků NiCd Sanyo 2000 mAh
Gyro: CSM piezo ICG 180
Serva: cyklika Futaba S5102 - kovové (19 g), vyrovnávací rotor Futaba S143 - plastové (17 g)
Přijímač: Futaba PCM R-148DP
Napájení přijímače: BEC
Doba letu: 7 až 8 minut
Kliknutím se dostanete
k většímu obrázku,
mnohdy i s popisem.