Konečně to Pavlu Hlávkovi vyšlo - po několika ročnících, kdy se účastníci tradičního májového sletu kousek za Plzní přinejmenším tetelili zimou, spíše však odstraňovali sníh z vystavených modelů, v sobotu 6. května jen vál trošičku čerstvější vítr, ovšem ve směru pěkné asfaltové dráhy. Jinak však svítilo sluníčko a vůbec bylo jarně.
Zřejmě zážitky z předchozích let či prodloužený víkend se poněkud podpsaly na nikoli rekordní účasti pilotů. Ukázky nicméně docela odsýpaly a diváci se nenudili. Bylo na co koukat na nebi, díky příznivcům modelů válečníků všech velikostí pak bohužel i na zemi, takže spokojeni byli snad všichni.
Osobně jsem byl velice potěšen Zlinem 212 Karla Kleimonda, který se do vzduchu dostal po rozjezdu dlouhém snad dva kroky, což prý ovšem jeho tvůrce a pilot prý neplánoval. Polomaketa poháněná čtyřdobou "patnáctkou" létala opravdu líbezně.
Zahraniční účastníci byli dva, oba německy hovořící. Helmuth Dobner létal s Cessnou 182, poháněnou motorem 3W 75 cm³, dost dravě, tedy spíše nerealisticky. Eddie Stahlie pak musel přijet snad autobusem - předváděl spoustu modelů od praještěra na elektromotor Speed 480L po dřevěnou(!) polomaketu Rafale s elektrodmychadlem Aeronaut o průměru 120 mm.
Michal Cimbůrek přivezl svoji obří dřevěnou letku - Bleriot XI i Kuňkadlo se s větrem popasovaly bez viditelných potíží.
Z akrobatů zaujali především Lukáš Nesnídal s větším dřevěným Veloxem tím, jak využíval vítr ke snížení relativní rychlosti modelu, Pavel Zika přízemní akrobacií s polomaketou Z-50 a Boris Guič elektro F3A Cayenne.
Asi největší atrakcí ovšem byly dva modely L-13 Blaník z produkce firmy Faif o rozpětí 5,3 m. Jeden byl poháněn elektromotorem PJS, napájeným ze dvou NiCd třicetičlánků, druhý (M. Pastyříka ze Zlína) pak turbínou TJT 80. Impozantní!
Příjemná sobota to byla.
Kliknutím se dostanete
k většímu obrázku,
mnohdy i s popisem.